Tuesday, 21 January 2014

Nail Polish in Film!

Hello,
I'm a well-known film maniac, I could spend my whole life watching films. In the perfect world I should live somewhere in Paris and work on independent, underground film sets. Sadly life isn't perfect, so at least I can share nail polish themes and references which I spotted in films and TV series, as you can imagine, I always pay attention to nails. Linking nail varnish and film brings me to Heaven.

Jestem chyba powszechnie znana jako kinowy maniak, mogłabym spędzić całe życie na oglądaniu różnych filmów. W idealnym świecie powinnam żyć gdzieś w Paryżu i pracować na planach filmowych jakichś niezależnych i niszowych produkcji. No ale życie jest mało idealne, więc przynajmniej podzielę się motywami lakierowo-paznokciowymi, które wytropiłam w filmach i serialach. Jak się pewnie domyślacie, zawsze zwracam uwagę na paznokcie. A połączenie lakierów i filmów sprawia, że jestem w niebie.



The Big Lebowski (1998) dir. Coen Brothers
Here, the deal is about toes actually. Green toes! At some point at the beginning we can see Bunny polishing her toes, later on they become an important part of the plot. I think they selected a green polish on purpose, the entire atmosphere of the film is fairly ridiculous and I'd say green toes were something a bit ridiculous back then. Now they're something normal, funny how things change. Or maybe they are not? Considering some people's expressions when they notice some of my manicures, I cannot determine. 

Big Lebowski (1998) reż. bracia Coen 
Tutaj właściwie chodzi o pedicure. A dokładniej zielony pedicure. Jakoś na samym początku filmu widzimy Bunny malującą paznokcie, a jak się potem okazuje, staje się to ważnym motywem. Wydaje mi się, że zielony został wybrany celowo, cała atmosfera filmu jest lekko absurdalna, a taki kolor na stopach chyba też miał to odzwierciedlać. Kiedyś to było dziwaczne, teraz normalniejsze -  fajnie widzieć takie przemiany. Chociaż nie wiem czy takie normalniejsze? Biorąc pod uwagę miny niektórych ludzi, patrzących na niektóre moje paznokcie, to jednak nie umiem stwierdzić.



There's also another nail polish element...We have a completely hilarious character, Jesus. And this is his hand.
W Big Lebowski jest też inny lakierowy element...Mamy prześmieszną postać, ma na imię Jezus. A to jego ręka.




Pulp Fiction (1994) dir. Quentin Tarantino
In Pulp Fiction nails aren't as important as in The Big Lebowski, they're just a part of Mia Wallace (Uma Thurman) look and make it complete: vampy and feminine. I would say that nail polish appear very rarely in films, especially in bigger productions (I guess it's difficult to keep track of them while shooting and sticking to bare nails is safer). If it is used at all, it is carefully selected and really adds something extra to a character. Mia's manicure is perfection, great choice!

Pulp Fiction (1994) reż. Quentin Tarantino
W Pulp Fiction paznokcie nie są specjalnie ważne, na pewno nie tak jak w Big Lebowski. Są tylko spójną częścią wizerunku Mii Wallace (Uma Thurman), dopełniają jej postać idealnie: kobieco i wampowo. Wydaje mi się, że jakieś ciekawsze paznokcie rzadko pojawiają się na dużym ekranie (pewnie trudno nadążyć z takimi szczegółami w kręceniu scen, więc gołe paznokcie są bezpieczniejsze). Kiedy jednak już trafiają się jakieś lakierowe smaczki, zwykle wyglądają na uważnie wybrane i dodają charaketeru postaciom. Mia jest tutaj idealna, a paznokcie świetne, bardzo dobry wybór.



Mulholland Drive (2001) dir. David Lynch
Well, I don't think Betty Elms (Naomi Watts) nails are significant here, but I really like them, so I decided to include Mulholland Dr. on my list (I love the film itself). They appear in one scene only, but the whole scene is very special (she's observing a stage performance - everyone who is familiar with David Lynch films knows that he often uses thespian song performance in films and they are always thrilling and wicked). Anyway, she's wearing pink-blue opalescent sheer polish - this is so early 2000!

Mulholland Drive (2001) reż. David Lynch
Paznokcie Betty Elms (Naomi Watts) nie są specjalnie ważne, ale bardzo mi się spodobały i jakoś zwracają uwage, więc zdecydowałam się dodać Mulholland Drive do mojej listy (zresztą sam film jest świetny). Paznokcie pojawiają się tylko w jednej scenie, ale bardzo szczególnej (ogląda występ - każdy, kto zna filmy Lyncha pewnie zauważył, że często stosuje takie teatralne, sceniczne wykonania piosenek, które są przedziwne i bardzo zapadają w pamięć). A Betty ma niebiesko-różowy transparentny i opalizujący lakier - bardzo kojarzy mi się z początkiem 21 wieku.




Lolita (1962) dir. Stanley Kubrick, Lolita (1997) dir. Adrian Lyne
Both films include nail polish. In 1962 Lolita is having her nails done by Humbert (which I think is very meaningful), in 1997 version she's painting her toes herself, so it's a twist.  Even though these films are based on the novel, in both versions Lolita character is a lot different and even such a trivial scene reflects it, the one from 1997 is a obviously a more modern take on the character.

Lolita (1962) reż. Stanley Kubrick, Lolita (1997) reż. Adrian Lyne
Oba filmy mają lakierowy motyw. W wersji z 1962 Humbert maluje paznokcie Lolicie (co moim zdaniem jest dość wymowne), w wersji z 1997 Lolita sama robi sobie pedicure, trochę inaczej i przewrotnie. Filmy są oparte na książce, ale obie Lolity są kompletnie inne i nawet taka trywialna scena nieźle to pokazuje.



Les Amours Imaginaires (2010)  dir. Xavier Dolan
Well, this one I only treat as a curiosity. I think Dolan is a very interesting and promising film maker  I really appreciated this film. It's one of the newest things on my list and Marie's (Monia Chokri) nails are simply cool. They're obviously more visible and better looking on my large screen in HD (I took a screen shot online, so the quality is poor, sorry about that). She's wearing silver-steel foil and it's pretty (and you rarely get to see such nails on big screen). I highly recommend watching the whole film, it's really good. This nail polish appeared in the final scene, which is one the best final scenes - I often don't care about final scenes, I often hate them, I often want to change them I often think they ruined the whole film - this one is perfect...and those nails!

Wyśnione miłości (2010) reż. Xavier Dolan
Ten wpis traktuję raczej jako ciekawostkę. Dolan to bardzo interesujący i obiecujący reżyser (jest młodszy ode mnie, a wcale nie czuję się staro!). Sam film też bardzo mi się spodobał. Jest jednym z najnowszych w tym całym zbiorze, więc paznokcie Marie (Monia Chokri) wyjątkowo mi się podobają. Oczywiście na większym ekranie i w HD dużo lepiej je widać i są o wiele ładniejsze (ja musiałam zrobić screen shoty online, więc przepraszam za kiepską jakość). Bohaterka nosi srebrno-stalowy foil, bardzo ładnie się prezentuje i rzadko można coś takiego podziwiać na dużym ekranie. Polecam cały film, jest naprawdę warty uwagi. Lakier pojawia się w ostatniej scenie, która jest świetna - często zakończenia są mi obojętne, nie znoszę ich albo mam ochotę zmienić, często uważam, że zepsuły cały film  - a tutaj jest idealnie...no i te paznokcie!




Small Time Crooks (2000) dir. Woody Allen
I couldn't take a proper screen shot online and couldn't find any proper promo material showing Frenchy (Tracey Ullman) nails, you have to trust me on this one. At the beginning, when she's a normal woman she's wearing crazy blue nail polish. Some time ago when I re-watched the film I found it peculiar and unexpected, but I thought it was a bit older than 2000. The richer she gets, the worse her nails get - she's wearing fake nails, boring reds and French as she is pretending to be a classy woman. That's a funny detail in the whole story (funny to a nail polish freak...or perhaps only to me).

Drobne cwaniaczki (2000) reż. Woody Allen
Tutaj już całkiem poległam ze screen shotem, tylko taka jakość jest dostępna online, a żadnych odpowiednich oficjalnych materiałów prasowych nie udało mi się znaleźć - musicie mi zaufać. Frenchy (Tracey Ullman) nosi wściekle niebieski lakier, na początku filmu kiedy jest jeszcze zwykłą kobietą. Niedawno oglądałam ten film ponownie i wydawały mi się dziwne i nietypowe jak na tamten okres - ale wtedy myślałam, że film jest jednak trochę starszy niż z 2000 roku. Frenchy im bogatsza się staje, tym gorszy ma manicure - tipsy, nudne czerwienie, zachowawcze frenche, bo w końcu pozuje na kobietę z klasą. To taki mały szczegół, ale w sumie zabawny w obliczu całej historii (zabawny przynajmniej dla lakierowego maniaka...albo może tylko dla mnie).


Now, time for TV series!

Nail polish appears in The Big Bang Theory (2007-) by Chuck Lorre, Bill Prady quite often (especially in Penny's apartment). Also Howard made a hilarious nasty remark:
Raj: Are they actually arguing about comic books?
Leonard: No, that can't be right. 
Howard: Maybe "Thor's Hammer" is a new color of nail polish.

Raj: Are they actually arguing about comic books?
Leonard: No, that can't be right.
Howard: Maybe "Thor's Hammer" is a new color of nail polish. - See more at: http://www.tvfanatic.com/quotes/shows/the-big-bang-theory/episodes/the-bakersfield-expedition/#sthash.rKB1VXJh.dpuf
Raj: Are they actually arguing about comic books?
Leonard: No, that can't be right.
Howard: Maybe "Thor's Hammer" is a new color of nail polish. - See more at: http://www.tvfanatic.com/quotes/shows/the-big-bang-theory/episodes/the-bakersfield-expedition/#sthash.rKB1VXJh.dpuf
Teraz pora na seriale, szczególnie The Big Bang Theory (2007-) Chuck Lorre, Bill Prady (przepraszam ale polskie tłumaczenie tytułu nie przechodzi mi przez palce). Lakiery pojawiają się tutaj często (zwłaszcza w mieszkaniu Penny). Howard też poczynił raz prześmieszną niemiłą uwagę:
Raj: Czy one właśnie kłócą się o komiksy?
Leonard: To niemożliwe.
Howard: Może "Thor's Hammer" to nazwa nowego lakieru.



Raj: Are they actually arguing about comic books?
Leonard: No, that can't be right.
Howard: Maybe "Thor's Hammer" is a new color of nail polish. - See more at: http://www.tvfanatic.com/quotes/shows/the-big-bang-theory/episodes/the-bakersfield-expedition/#sthash.rKB1VXJh.dpuf
Nonetheless, the best nail polish scene belongs to Sheldon (especially since I'm Polish!):

Jednak najlepsza lakierowa scena należy do Sheldona (a wybitnie może śmieszyć Polaków):




Mad Men (2007-) by Matthew Weiner
A stunning Betty Draper (Janurary Jones) and her coral/orange red nails in early seasons. I loved her look, her style, and obviously I loved her nails, they were always perfect and truly resembled perfect house wives of the 70s. I often wanted to reshape my nails and I cannot count how many coral polishes I purchased because of her. Don Draper's second wife often has her nails done and usually she wears bright, juicy red. It also matches her style and period of time, but Megan isn't as consistent as Betty, she always had her nails done. 

Mad Men (2007-) by Matthew Weiner
Oszałamiająca Betty Draper (Janurary Jones) i jej koralowe/pomarańczowo-czerwone paznokcie we wczesnych  sezonach. Uwielbiałam jej wygląd, styl, no i oczywiście paznokcie, zawsze idealne tak jak przystało na idealną panią domu z lat 70tych. Chciałam nawet zmienić kształt swoich paznokci; nie mówiąc już o tym, że nie potrafię zliczyć ile koralowych lakierów kupiłam przez tą postać! Druga żona Dona Drapera też często nosi manicure, zwykle jaskrawe czerwienie, które idealnie pasują do późniejszego okresu w serialu...ale nie jest tak systematyczna, dopracowana jak Betty i jej idealne paznokcie.





Hope you enjoyed this little journey. I have even more films up my sleeve, but I had to divide them into smaller parts! Stay tuned. :)


Mam nadzieję, że spodobała Wam się ta mała lakierowo-filmowa podróż. Mam więcej takich filmów, ale musiałam to oczywiście podzielić na mniejsze części. Zapraszam na kolejne, już wkrótce. :)



22 comments:

  1. Uwielbiam Sheldona, a tgen fragmet też bardzo mi się spodobał:)

    ReplyDelete
  2. Ostatnio zauważyłam że zwracam dużą uwagę na paznokcie w filmach :D
    A ostatnio zahipnotyzował mnie czerwony french Ginger w Kasynie : http://azartpley.com/wp-content/uploads/2013/12/wpid-b0718415a31db9db49fa22916ec0431b.jpg ;)

    ReplyDelete
  3. ja poza paznokciami to jeszcze na szminki się gapię :D

    ReplyDelete
  4. Ja ostatnio zwróciłam uwagę na gradient w Igrzyskach śmierci, chyba go odtworzę ;)
    http://4.bp.blogspot.com/-QPVShmpbltQ/T2oh8-__mWI/AAAAAAAAA-4/q5zbHlYxBsQ/s1600/elizabeth-banks-as-effie-trinket-in-the-hunger.jpg

    ReplyDelete
  5. ja ogólnie uwielbiam podpatrywać, czego postaci używają :D jak są sceny z toaletką w tle to jestem w siódmym niebie :D
    Sheldon najlepszy :D

    ReplyDelete
  6. Big Bang Theory <3 Aż chyba sobie dzisiaj obejrzę kilka odcinków :)

    ReplyDelete
  7. Amy Pond z Doctora Who, będzie, mam nadzieję? <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doctor Who jakoś mi nie podpasował, muszę chyba zrobić jeszcze jedno podejście. Przyjrzę się przy okazji sprawie i pewnie dodam do jakichś późniejszych notek. ;)

      Delete
  8. Super notka, fajnie że będą kolejne :D
    Najchętniej o serialach, bo okropnie lubię :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja w sumie mało chyba zwracam na to uwagę (aż dziwne i pewnie zacznę ;) ale tak mi się kojarzy nowy Bond i ta głowna dziewczyna, miała zjawiskowe paznokcie, idealnie dopasowane do postaci :D

      Delete
    2. Ech, ja jestem mało Bondowa niestety, ale tak myślałam, że te filmy to spora kopalania fajnych paznokci. Może zrobię powtórkę i przy okazji bardziej przekonam się do tej serii (choć wątpię:D)

      Za to kolekcje Bonda OPI mogłabym mieć w całości, dobre i to. :D

      Delete
  9. Ja zawsze zwracam uwagę na paznokcie aktorek :)

    ReplyDelete
  10. Hahaha, miałam taki lakier jak Betty z MD, gdzieś w okolicach roku 2000, był z Wibo albo Lovely :D Zauważyłam, że ostatnio w blogosferze jest wysyp wyznań nt. oglądanych seriali (nie żebym miała coś przeciwko, bo sama oglądam je nałogowo ;) ale Twój wpis - poza tym, że skupia się raczej na filmach - to chyba pierwszy, w który zostały wplecione jakieś treści beauty :) Super post, czekam na kolejne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo, nawet nie zauważyłam tego trendu, ale ostatnio nie mam czasu na zbyt aktywne przeglądanie blogów. ;)
      Ja akurat mało serialowa jestem (chociaż pewnie i tak sporo ich oglądam w porównaniu z innymi), zdecydowanie wolę filmy, bo seriale to trochę takie zjadacze czasu, a często potem stwierdzam, że nie było warto go poświęcać.

      Kurczę, fajnie jakby takie lakiery jak z MD znowu wróciły, tylko mogłyby być lepiej kryjące. ;) Pewnie gdzieś jakieś są, ale raczej takie "odrzutowe". OPI mogłoby zrobić coś w tym stylu, nude z kolorową poświatą, chyba co roku wypuszczają nowe neutralne, to pomysł jak znalazł. Albo Essie i ich ślubne serie. ;)

      Delete
  11. Dość ważny jest motyw lakieru do paznokci w filmie "Dziewczynka w trampkach".
    http://www.filmweb.pl/film/Dziewczynka+w+trampkach-2012-661633
    Polecam, film dla mnie był super :)

    ReplyDelete
  12. Świetny wpis, będę czekać na kolejne części :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. Z pewnością się pojawi, sama miałam jeszcze zapas, a i dziewczyny sporo mi podrzuciły. :)

      Delete
  13. Też zwracam uwagę na paznokcie ;) W Oz Wielki i Potężny to chyba każdemu się rzuciły w oczy a ostatnio zauważyłam swe "zboczenie" jak oglądałam serial BBC Sherlock :P Świetny post

    ReplyDelete
    Replies
    1. Będzie i Oz. :)
      W Sherlocku też zwróciłam uwagę, ale tam raczej ładna klasyka, więc pomyślałam, że najpierw skuszę się na tych bardziej nietypowych. ;)

      Delete
  14. Super pomysł na post! :D
    a scena z Sheldonem jest świetna, jak zresztą wszystkie sceny z the Big Bang Theory :D

    ReplyDelete
  15. Mnie ostatnio utkwił w pamięci lakier z American Hustle - top coat, od którego zapachu "kwiatów i zgnilizny " uzależniła się Jennifer Lawrence.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...