Friday, 13 September 2013

YANKEE CANDLE Autumn 2013

Hello,
Some time ago I purchased autumn Yankee waxes, I got November Rain, Vanilla Chai, Lake Sunset and Salted Caramel. I'll try to describe them briefly and if you're interested in my other Yankee reviews (and to find out about my taste in fragrances), follow this link.

Jakiś czas temu kupiłam jesienne woski Yankee, miałam November Rain, Vanilla Chai, Lake Sunset, Salted Caramel. Postaram się napisać wszystko skrótowo, bo zapachy to i tak indywidualna sprawa, ale żeby poznać trochę mój gust zapachowy i zobaczyć inne opinie o Yankeee, zapraszam do kliknięcia tutaj.



November Rain
This is a true horror to me. This is the first Yankee scent which I literally cannot stand. It's so watery, humid, like the cheapest cologne water mixed with dirty water. I also find it to be very artificial and reminds me of inexpensive bathroom scents. It has a good throw, but possibly I can sense it for a long time simply because I hate it. 1/5

November Rain
Dla mnie to prawdziwy horror. I to pierwszy zapach Yankee, którego nie mogę po prostu znieść. Jest taki wodny, wilgotny i jak taka tania woda po goleniu, jak z kiosku...wymieszana z taką nieświeżą wodą. Wydaje mi się też sztuczny i zalatuje tanimi odświeżaczami do łazienek. Ma sporą moc, ale pewnie wyczuwam go tak dobrze, bo go nie znoszę. 1/5




Vanilla Chai
To me it's a mixture of Red Velvet and Be thankful. It doesn't remind me of tea/chai a lot (I can sense it in a wax itself, but not once melted); it's a warm, cosy and very pleasant fragrance. I think it has a slight cinnamon tone, but very subtle, it's also a little sweet and fruity (like raisins, cranberry or something). It's not too strong and not too light, it spreads slowly in a room and stays in the background in a way. I would say it's a simple and fairly natural scent for autumn. It's not super strong, overpowering, but a little piece of wax lasts long. 3.5/5

Vanilla Chai
Dla mnie to trochę taka mieszanka Red Velvet i Be Thankful. Nie czuję herbaty/chai tak bardzo (tzn w samym wosku nawet to wyczuwam, ale po podgrzaniu już nie), to ciepły, przytulny i bardzo miły zapach. Wydaje mi się, że ma delikatną nutę cynamonu, ale taką subtelną, jest trochę słodki i owocowy (coś w stylu rodzynek, żurawiny). Nie jest za mocny ani za słaby, powoli rozwija się we wnętrzu i pozostaje w tle. Według mnie to taki dość prosty i dość neutralny zapach na jesień. Jest niezbyt mocny, ale mały kawałek czuć przez długi czas. 3.5/5



Lake Sunset
I cannot pin down what it smells of...It is a bit soapy/buttery/flowery/fruity. It's sweet but refreshing at the same time and it gives an impression of clean room (but to my nose it isn't chemical or powdery). I think the scent is very feminine, it reminds me of something from my childhood a lot, but I can't remember what it is. I can't really describe, I know I'm not very helpful...I think you'll either love it or hate it. I'd love to have a big jar of this fragrance, I only wish it had a little stronger throw. 4.5/5

Lake Sunset
Nie umiem zupełnie określić czym to pachnie...jest trochę mydlany/maślany/kwiatowy/owocowy. Jest słodki ale z drugiej strony taki odświeżający (mój nos nie wyczuwa tu nic chemicznego/proszkowego). Wydaje mi się, że jest bardzo kobiecy...i strasznie przypomina mi coś z dzieciństwa, ale nie mam pojęcia co. No, nic nie umiem tutaj opisać, nie jestem zbyt przydatna...Mam wrażenie, że ten zapach albo pokochacie albo znienawidzicie.  Ja chciałabym mieć duży słój, gdyby miał tylko większą moc, to byłby idealny. 4.5/5



Salted Caramel
This wax made me want to eat chicken and Snickers...so, it was a bit of a threat for my diet, somehow I survived without running to my local store...but damn, it was so tempting. I find it quite pleasant though, I can sense more of caramel than salty chicken, luckily. The scent shifts from one version to another, but generally I find this caramel, sweet note dominating, it gives a warm, soothing and relaxing feeling again. I like this sweetness, it's not too fake and not too sweet. I think I may repurchase this wax, but I don't like it enough to buy a candle (also this colour is ugly.:P) 4/5

Salted Caramel
Ten wosk sprawił, że ciągle miałam ochotę na kurczaka i Snickersy...był więc zagrożeniem dla mojej diety, ale jakoś przetrwałam i nie wybiegałam za każdym razem do pobliskiego sklepu...ale kurczę, to było mega kuszące.  Zapach jest całkiem przyjemny, bardziej wyczuwam słodycz karmelu niż kurczaka, na szczęście. Wosk zmienia się z jednej wersji w drugą, ale dla mnie ten słodki karmel jest jednak dominujący, zapach jest taki ciepły i otulający, uspokajający. Lubię taką słodkość, nie jest dla mnie zbyt sztuczna ani przytłaczająca. Kupiłabym ten wosk drugi raz, ale chyba nie zachwycił mnie aż tak, żeby kupować świecę (do tego kolor jest brzydki:P). 4/5


Ktoś już testował? :)



9 comments:

  1. Też je zaczynam palić. Czekały długo aż zrobi się jesiennie... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh, ja już zamarzam wieczorami od dłuższego czasu, to te zapachy idealnie się nadawały. :P

      Delete
  2. mam wszystkie i jak na razie użyłam tylko november rain i mi o dziwo się podoba :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh, no mi wybitnie jakoś nie podszedł a mam w sumie sporą tolerancję do zapachów, to ten doprowadzał mnie do szaleństwa. poleciał już do SpookyNails. Pewnie jej się spodoba. :D

      Delete
  3. Salted Caramel jest bosssski i z żadnym kurczakiem mi się nie kojarzy ;p
    Szkoda, że mi rodzinę dusi, bo bym w kółko paliła ;_;

    ReplyDelete
  4. Ja mam problem z woskami, miałam 3 i wszystkie siekiery. Nie wiem czy wszystkie woski mają tak intensywne i duszące zapachy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ile palisz? Ja używam pół tarty, palę przez godzinę i pachnie przez 5 :)

      Delete
    2. no właśnie, może używasz za dużej ilości, w stosunku do wielkości pomieszczenia itp?
      ja palę w dość dużym pokoju, ale podgrzewam naprawdę niewiele - wolę stopniowo dokładać niż się poddusić. :>

      Delete
  5. Lubię czytać o woskach i poznawać ich zapachy. Długo nie mogłam zdecydować się na zakup, ale ostatnio kupiłam 4 :)
    teraz z jeszcze większą chęcią czytam posty im poświęcone.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...