Friday, 15 April 2011

Silver Sparkles, Isadora

Hello,
Today Silver Sparkles by Isadora.  I got this one from SpookyNails and I really, really love it. It reminds me of ChinaGlaze Millenium a bit (- sparkles). I like this type of polishes, they go well with some simply clothes...Anyway, it Silver Sparkles dries really quickly, 2 coats are enough, the finish is a metal-chrome kind of thing and it doesn't make your nail look uneven (which is very common with such nail varnishes). The only thing I'm not sure about is a wide brush...it wasn't very comfortable, but maybe I just need to get used to it. Silver Sparkles name matches the effect perfectly.


I'm not very happy with the photos, they made strange things to my skin colour and actually this nail polish looks better from a distance (in my opinion), however, its sparkles in artificial light are really lovely.

                                               * * *

Na dziś Silver sparkles, Isadora. Lakier dostałam od SpookyNails i bardzo, bardzo mi się podoba. Przypomina trochę Millenium ChinaGlaze (z tym, że ma drobinki). Lubię ten rodzaj lakierów, fajnie wyglądają do prostych ubrań... W każdym razie, Silver sparkles schną bardzo szybko, dwie warstwy wystarczą, a wykończenie jest metaliczne, co więcej, lakiery nie podkreśla nierówności płytki (co często zdarza się przy takich lakierach). Jedyna rzecz, która nie przypadła mi do gustu, to pędzelek...nie jest zbyt wygodny, ale może potrzebuję wprawy i przyzwyczaję się do niego.

Nie bardzo podobają mi się zdjęcia, strasznie przekręciły kolor mojej skóry (wygląda tak nieładnie)...i właściwie to takie lakiery wyglądają fajniej z odległości, moim zdaniem. Uwielbiam te drobinki, które pojawiają się przy sztucznym świetle.

Daylight/światło dzienne
In the shade/ Cień
Artificial light/ Sztuczne światło
Btw. I think I like this shade so much because it reminds me of these little silver balls which are used to decorate cakes, cookies, muffins etc. I remember that my dad used to bring them from France in the late 80s. They remind me of childhood a lot...besides, they were really something amazing in my country back then.

                                                     * * *
Wydaje mi się, że lubie ten lakier dlatego, że przypomina mi takie małe, srebrne, cukrowe kulki, których używa się do dekoracji ciast, muffinów itd. Pamiętam, że mój tata przywoził je z Francji pod koniec lat 80tych, przypominają mi stare, dobre czasy...poza tym to naprawdę było coś w ówczesnej Polsce. ;)

2 comments:

  1. nie sądziłam, że podobają mi się takie lakiery. ale ten jest zjawiskowy :)

    ReplyDelete
  2. Przepiękny! I rzeczywiście, przypomina te srebrne kuleczki :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...